V tednu od 9. do 13. maja 2022 je na ŠGV potekalo četrto, zadnje srečanje mednarodne izmenjave Erasmus+ Maths Ali­ve, ki so se ga udeležili učenci, dijaki in profesorji iz Romunije, Portugalske, Poljske in Slove­nije.

Prvi dan smo začeli z uvodno prireditvijo, ki jo je otvoril šolski mladinski mešani pevski zbor. Nagovorila sta nas župan obči­ne Vipava Goran Kodelja in rav­natelj Škofijske gimnazije Vipa­va Vladimir Anžel. Po krajšem odmoru so sledile predstavitve držav v številkah in oblikah ter njihove izjemne arhitekture. Sle­dilo je kosilo v dijaškem domu in za tem ogled Vipave, ki jo je s svojim znanjem predstavila prof. Matejka Fajdiga. Popoldan je bil namenjen obisku podze­mnih lepot Postojnske jame.

Drugi dan izmenjave smo razi­skovali, kako je matematika po­vezana z zgodovino. Dopoldan smo imeli dve delavnici. Najprej nam je prof. Luka Kompara predstavil Teodozijevo bitko pri Mrzli reki. Sledilo je možganč­kanje praktičnih matematičnih iger in ugank, ki jih je pripravil prof. Miha Šušteršič. Po kosilu smo se sprehodili po prostorih univerze in vinarskega muze­ja v Lanthierijevem dvorcu in popoldan nadaljevali v Piranu na Tartinijevem trgu, kjer smo z različnimi pripomočki ugotavljali lastnosti elipse.

Tretji dan smo imeli učno uro fizike s prof. Vladimirjem An­želom. V uvodu smo poslušali zgodovinsko razlago o prvih poskusih Guerickeja, “izumite­lja” magdeburških polkrogel, v nadaljevanju pa sami eksperi­mentirali z utežmi in vakuum­skimi obešalniki ter narobe obr­njenimi, z vodo napolnjenimi, posodami. Po odmoru smo se razdelili v dve skupini in reše­vali probleme z matematičnim origamijem – določanjem kotov s prepogibanjem papirja, ki so ga demonstrirali dijaki četrtega letnika Matic, Aljaž in Rene. Druga skupina pa je po Vipavi iskala zakladke z igro Geoca­ching (seveda zakladke, ki jih je skril prof. Šušteršič). Kasneje sta se skupini zamenjali.

Četrti dan smo se odpravili v Ljubljano. Naš prvi postanek je bil Inštitut Jožefa Štefana (IJS). Dr. Tomaž Ogrin nam je pokazal veliko eksperimentov s plini: kako se obnaša tekoči dušik, eksperimente z vodikom, utekočinjenim kisikom in suhim ledom. Na koncu smo si sami naredili sladoled s tekočim du­šikom in se posladkali.

Na predavanju o umetni inte­ligenci smo se poučili o iden­tifikaciji dogodkov na spletu, o prepoznavanju lažnih novic, pametnih iskalnikih, procesi­ranju senzorskih podatkov … Z vzpenjačo smo se povzpeli na Ljubljanski grad in uživali v razgledu na sončno Ljubljano, nato pa peš odhiteli v center in si ga ogledali s pomočjo delov­nih listov.

V petek zjutraj smo se še zadnjič zbrali v šolskem avdi­toriju in dobili navodila za delo v skupinah: pripraviti video ali powerpoint predstavitev enega dne na izmenjavi, v katerega smo morali vključiti dogajanje, kaj novega smo se naučili ter kje in kako smo srečali ma­tematiko v vsakdanjem živ­ljenju. Teo, dijak 4. letnika, je predstavil Rubikovo kocko in organiziral kratko tekmova­nje v hitrostnem sestavljanju. Nato so sledili zaključni govori: zahvale profesorjev in koordi­natorjev, podelitev certifikatov dijakom in izmenjava daril. Bili smo že pošteno lačni, zato smo se odpravili v šolsko jedilnico na slavnostno kosilo, po njem pa smo se družili, plesali tradi­cionalne in druge plese, peli in v športni dvorani igrali različne športe. Po dolgem dnevu smo se poslovili, pred šolo naredili še nekaj spominskih fotografij ter odšli domov, kjer smo z go­sti preživeli še zadnji večer pred odhodom domov.

Dijaki in dijakinje vključeni v izmenjavo